
Türkiye genelindeki ticari taksilerde vergi ve ödeme sistemini değiştiren “Taksi Mali Cihazı” uygulaması bugün itibarıyla yürürlüğe girdi. Yeni sistemle birlikte taksimetreler artık tek başına çalışmayacak; taksimetreyle entegre çalışan mali cihazlar her yolculuğu otomatik olarak fiş veya e-belgeye dönüştürecek.
Yeni düzenlemenin en dikkat çekici yönlerinden biri de yolcuları ilgilendiren yaptırımlar oldu. Yetkililer, yolculuk sonunda fiş veya fatura almayan müşterilere özel usulsüzlük cezası uygulanabileceğini belirtiyor. Bu nedenle vatandaşların yolculuk sonunda mutlaka fişlerini almaları gerektiği vurgulanıyor.
Yeni uygulamayla birlikte sektörde uzun süredir kullanılan basit usul vergilendirme sistemi kaldırıldı. Bunun yerine gerçek usul vergilendirme sistemi getirildi. Bu değişiklik nedeniyle taksi plakası sahiplerinin kazançlarının yüzde 45’ine kadar vergi yüküyle karşılaşabileceği ifade ediliyor.
Yeni sistemde:
Yetkililer, düzenlemenin amacının kayıt dışılığı önlemek ve vergilendirme sistemini şeffaf hale getirmek olduğunu belirtiyor.