Bir süredir devam eden diplomatik temaslar ve ateşkes görüşmeleriyle nispeten sakinleşen Ortadoğu’da tansiyon yeniden yükseldi. İran ve ABD arasında karşılıklı askeri hamlelerin yaşandığı belirtilirken, Körfez bölgesinde alarm seviyesinin artırıldığı bildirildi.
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), yaptığı açıklamada İran’ın bölge genelindeki saldırı girişimlerine karşı operasyonlar gerçekleştirildiğini duyurdu.
Açıklamada, ABD güçlerinin çok sayıda İran balistik füzesini ve insansız hava aracını (İHA) etkisiz hale getirdiği belirtilirken, İran’a bağlı olduğu belirtilen bazı askeri hedeflere yönelik meşru müdafaa kapsamında operasyonlar düzenlendiği ifade edildi.
CENTCOM tarafından yapılan açıklamada, İran’ın bölgedeki ABD müttefiklerini hedef aldığı öne sürüldü.
Açıklamaya göre Kuveyt’e yönelik fırlatılan iki füzenin hedefe ulaşamadığı, menzil dışında düştüğü veya havada parçalandığı belirtildi.
Bahreyn’e yöneldiği belirtilen üç füzenin ise ABD ve Bahreyn hava savunma sistemleri tarafından imha edildiği aktarıldı.
Karşılıklı açıklamalar ve askeri hareketlilik sonrası Körfez ülkelerinde güvenlik önlemlerinin artırıldığı bildiriliyor. Bölgedeki Amerikan üslerinde de alarm seviyesinin yükseltildiği öne sürülüyor.
Uzmanlar, yaşanan gelişmelerin son dönemde yürütülen diplomatik girişimlere zarar verebileceği ve bölgesel çatışma riskini artırabileceği değerlendirmesinde bulunuyor.
Yaşanan gelişmelerin ardından gözler şimdi Washington ve Tahran’dan gelecek yeni açıklamalara çevrildi. Tarafların önümüzdeki günlerde atacağı adımların Ortadoğu’daki güvenlik dengelerini doğrudan etkileyebileceği belirtiliyor.