Orta Doğu’da tansiyon yeniden yükseldi. ABD ile İran arasında son günlerde artan askeri gerilim sonrası, İran’ın Kuveyt’te bulunan Ali Al Salem Hava Üssü’ne yönelik balistik füze saldırısı gerçekleştirdiği öne sürüldü.
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM) ve bölgesel kaynaklara göre İran’dan fırlatılan balistik füze, Kuveyt’te konuşlu Patriot hava savunma sistemi tarafından havada imha edildi. İlk belirlemelere göre saldırıda can kaybı yaşanmadı.
İran Devrim Muhafızları Ordusu’nun (IRGC) yayımladığı açıklamada ise saldırının, ABD’nin bir gün önce İran’ın güneyindeki Bandar Abbas çevresine düzenlediği hava operasyonlarına karşılık gerçekleştirildiği ifade edildi.
ABD tarafı, Bandar Abbas yakınlarında İran’a ait insansız hava aracı altyapısı ve bazı askeri noktaların hedef alındığını doğrularken, İran saldırıyı “misilleme” olarak nitelendirdi.
Kuveyt yönetiminin saldırı sonrası hava savunma alarm seviyesini yükselttiği belirtilirken, Körfez bölgesindeki Amerikan üslerinde güvenlik önlemlerinin artırıldığı bildirildi.
Uzmanlar, karşılıklı saldırıların devam etmesi halinde Körfez’deki askeri gerilimin daha geniş çaplı bölgesel krize dönüşebileceği uyarısında bulunuyor.